EKSPLORASI GUA TEMPURUNG

Photobucket

Photobucket

Ianya terletak di Gopeng, Perak
Gua yg sgt unik dan menarik
terdpat "shadow cave" contohnya seperti gambar Monalisa, naga , monyet yg menaiki kereta dan byk lagi la...kalo nk tau lebih lanjut pergi la sendiri!!!
kejadian tersebut adlah tindak blas antara batu kapur...
selama 3 hari 2 mlam sermai 80 owg pserta

Photobucket

Ini pulak adalah campsite ktowg.
kt sni kalo nk tau byk knangan manis dan pahit...
Haaa!!!
citenya begini...selpas ktowg pulang dari gua, hujan pun trun
best giler main hujan tyme tu...smu owg epy!!!
sambil jln nk ke campsite smu menyanyi bersuka ria la kononnya dah berjya merntasi beberpa halangan di gua td...
bla smp je..."wow! suprising" nak tau pe dah jd gn campsite kitowg?
Alamak BANJIR!!!
aduh!!! smu brg dah tnggelam la...phone, camera, baju? smu abes!!Basah la..
cedeyh giler tau..
so mlam tu ktowg smu trpaksa tido kt umah pnduduk kg di kawsan tu..

Photobucket

Photobucket

soknya banjir pun surut...
smu owg bz coz nk keringkn brg masing2 dan aku pulak sibuk je cari sendel aku yg dah dihanyutkn air tu...
tetiba ada owg yg jmp...nk tau kt mn?
kt depan toilet daa..
mlam tu pulak ada aktiviti "ice breaking" iaitu sesi memperknalkn diri...
tyme nie la kalo si jejaka nk usya gadis dan si gadis lak nk usya jejaka...hehe
bkn nk mnggatal la!!! tp cuma nk mengeratkn hubungn silaturahim antara student...nk tmbah kenalan...bru la syok!!!

Photobucket

slain tu de la lain aktiviti tp aku xtau la plak nmanya ape...
tah la game tutup mata n jln rmai2...
apa yg paling menyedihkn tu..phone aku rosak memg dah xleh repaire lg, baru je beli bpe bulan B4 g...
xpela dh bkn rezeki kot...hhemmm tp aku xmenyesal ikut aktiviti nie coz aku dpt byk sgt experience..

Photobucket
hehe..nie gmbar mengada ktowg B4 blek

Photobucket

Ini mungkin kenangan yg xkn aku lupakn smp bla2..pahit manis dan yg paling penting pengalamn yg aku dpat dan
SEGALANYA BERMULA DISINI...

No comments:

Post a Comment